Ångerrätt

Mest förekommande frågor kring ångerrätt

Jag har ångrat mig, hur säger jag upp tjänsten?

Vi tillämpar naturligtvis ångerrätt. Om du vill ångra ditt köp, ber vi dig meddela oss detta inom 14 dagar från beställningstillfället så säger vi upp tjänsten. Meddelandet sker med fördel via telefon på 077 517 00 90 eller skriftligen via e-postmeddelande till hjalp@sinfrid.se

 

>> Klicka här för att ladda ned en Ångerblankett

Från när gäller ångerrätten?

Din ångerrätt gäller när du köper per distans. Exempelvis om du köper via telefon eller online. Ångerrätten gäller 14 dagar från den dagen du accepterade avtalet och tog del av tjänsten. Du ser datumet på din avtalsbekräftelse eller i det sms du mottagit.

Notera att ångerrätten endast avser vår ID-bevakning för privatpersoner och ej för företag

Jag vill säga upp tjänsten men ångerrätten har löpt ut, hur gör jag?

Din tjänst har en uppsägningstid som du hittar på ditt avtal. Alla våra tjänster löper med uppsägningstid som startar från det datum du hör av dig till oss och säger upp tjänsten. Ring vår kundtjänst om du känner dig osäker.

ImageHar du fortfarande inte hittat ditt svar kan du alltid Kontakta oss!