Om du misstänker att du blivit ID-kapad ska du omedelbart ringa vår Spärrlinje. Linjen är öppen alla dagar, dygnet runt för dig med Sinfrids ID-Bevakning med kreditskydd.
Om du har tjänsten ID-Bevakning och vill spärra dina bankkort, mobiltelefoner och andra värdehandlingar ringer du vår Spärrlinje.
077 517 00 99Öppettider: Dygnet runt – Alla dagar
När du misstänker att du blivit ID-kapad ringer du vår spärrlinje. Vi kommer då omedelbart att sätta en bedrägerispärr på din kreditupplysning.
Bedrägerispärren spärrar din kreditupplysning hos de fem största kreditupplysningsföretagen i Sverige. Det innebär att du bara behöver ringa ett enda samtal till Sinfrid för att få skydd.
Sinfrid behöver polisanmälan och fullmakt
Din spärr ligger aktiv i två veckor som standard, vilket brukar räcka för att reda ut vad som har hänt. Inom dessa två veckor behöver du skicka in en kopia på polisanmälan till oss, samt den fullmakt vi skickat hem till dig.
Efter att vi tagit emot din fullmakt kan vi förlänga din spärr i upp till fem år om så behövs.
En handläggare tar över ärendet
En handläggare kommer att kontakta dig nästkommande vardag för att börja reda ut bedrägeriet och sköta allt det praktiska åt dig.